Dopravní značky

Dopravní značky informují o dopravních omezeních, zákazech či varováních, usnadňují orientaci atd. Historickým vývojem vzniklé dopravní značení je navrženo na základě zkušenosti i výzkumů v oblasti dopravní psychologie tak, aby umožňovalo řidičům rychlé rozpoznávání i za ztížené viditelnosti.

Průmyslové značení

Každá průmyslová hala a její průmyslové značení musí myslet především na bezpečnost, zejména pak na fyzikální. Fyzikální nebezpečnost je založena na systému UNDGS (United Nations Dangerous Goods System, Systém nebezpečného zboží OSN). Tyto regulace a testovací metody OSN lze najít na webu OSN. Protože záběr GHS zahrnuje všechny příjemce informací, bylo nutné provést určitá rozšíření a změny v popisu nebezpečnosti.

Kde všude se můžete potkat s hydraulikou?

Jedno z nejběžnějších využití jsou brzdy v autě. Princip je takový, že vy pomocí pedálu stlačujete kapalinu v hadičce, a tím se vytvoří tlak v brzdných válečcích, které se roztáhnou a přitlačí brzdové čelisti.
Ano, spousta dětí nesnáší zubaře. Ovšem utrpení je trošku menší, když vás paní zubařka „povozí“ na zubařském křesle. I zde jsou využity zákony hydrauliky. Protože působí zubní lékař na malou plochu silou, vyvolá tím tlak v kapalině na větší ploše ještě větší sílu a tak křeslo vyjede nahoru.
Hydraulické zařízení se využívá i při zvedání aut či ve speciálních lisech.

Víte co je elektromotor?

Je to elektrický stroj, který se mění elektrickou energii na mechanickou práci.

Ve většině případů jde o točivý stroj. Na opačném principu elektromotoru, tedy přeměně mechanické práce na elektrickou energii funguje například generátor, alternátor nebo dynamo.

A jaký je princip elektromotoru?

Elektromotory fungují na principu využití silových účinků magnetického pole. Laicky lze tento princip vysvětlit tak, že dochází k využití vzájemného přitahování a odpuzování elektromagnetů nebo přitahování elektromagnetů a železa.
Polaritu a sílu elektromagnetu lze řídit velikostí elektrického proudu, který do něj vtéká.

Elektromotor má tři způsoby fungování neboli režimy:
motorický, generátorický a režim brzdy

Typy elektromotoru

Třífázový asynchronní stroj ASM je nejrozšířenějším a nejběžnějším typem elektromotoru. Stator nese třífázové vinutí tj. tři stejné cívky vzájemně pootočené o 120° elektrických. Zvláštním případem je jednofázový asynchronní stroj, který má dvě různé cívky vzájemně pootočené o 90° elektrických (hlavní a pomocné vinutí).
Třífázový asynchronní stroj ASM kroužkový. Vinutí rotoru je tvořeno vinutými cívkami, vyvedenými na tři kroužky. Ke kroužkům je přes kartáče připojen obvod regulace proudu rotoru (většinou rezistory). Velké motory jsou vybaveny zkratovačem kroužků s odklápěčem kartáčů. Regulací proudu rotoru (zařazením rezistoru do obvodu rotoru) je možno regulovat posunutí pracovní charakteristiky motoru a skluz. Tím je možno omezit zapínací a rozběhový proud motoru a záběrový moment zvětšit na velikost momentu zvratu. V Brně můžete najít několik firem, které prodávají elektromotory. Avšak jedině firma AZ elektromotory Brno udělá nabídku přesně na míru a to online. K tomu všemu špičkovou diagnostiku!